Blog

Het effect van google ads op online reserveringen

Gemiddelde leestijd: 3 min

Deel dit bericht!

Google Ads campagnes voor restaurants? Dat is mogelijk! Het effect?

  • Het totaal aantal reserveringen is gestegen met ongeveer 100%
  • Het totale aantal websitebezoekers is gestegen met meer dan 85% 
  • Ruim 2.400.000 ads impressies

Lees verder om te ontdekken hoe Google Ads campagnes, onze partner ‘Nomad aan het IJ’ hebben geholpen om deze resultaten te bereiken.

ONZE PARTNER

Nomad aan het IJ is een prachtig fusion food restaurant gelegen aan het IJ in hartje Amsterdam. Met hun vijfgangenmenu vol verrassingselementen nemen ze hun gasten mee op dé culinaire wereldreis van hun leven. 

De Nomad website

Een culinair pareltje zoals Nomad verdient een mooie website van hoog niveau en als je de website van Nomad bekijkt, zie je dit ook snel weer terugkomen. Een mooie website alleen is natuurlijk niet genoeg. Het doel is om zoveel mogelijk gasten aan te trekken. 

Hoe genereer je echter meer reserveringen? En hoe bereik je een bredere doelgroep? Simpel! Maak gebruik van Google Ads campagnes. 

Of misschien toch niet zo simpel? Een succesvolle Google Ads campagne bouwt zichzelf natuurlijk niet. Achter elk succes zit een verhaal.

ONZE STRATEGIE

onze strategie voor Nomad

Ons advertentieteam is aan de slag gegaan met het inzetten van lokale Display banners en Search advertenties. Hierbij was het wel van belang dat de resultaten goed meetbaar waren. Het Analytics account van Nomad is zo ingesteld dat ons team nauwkeurig kan meten uit welke campagnes de meeste reserveringen voortkomen. Hierdoor was het eenvoudig voor ons om te testen wat het beste zou werken voor Nomad. Elk restaurant is natuurlijk anders. Testen is dus uitermate belangrijk als het gaat om het boeken van resultaten. 

Voor Nomad hebben wij verschillende doelgroepen en zoektermen getest. Hieruit bleek dat een zoekterm zoals ‘vegan fine dining’ zeer goed werkt voor een restaurant zoals Nomad aan het IJ. Met dit als basis zijn we de andere campagnes gaan bouwen en hebben we de volgende mooie resultaten mogen bereiken.

DE RESULTATEN

Je hebt ongetwijfeld de resultaten al gezien in de intro. Door middel van de bovengenoemde strategie is zowel het aantal reserveringen als het totale aantal websitebezoekers fors gestegen. Dat is natuurlijk reden voor feest.

Om dit succesverhaal te vieren hebben we een leuk interview gehouden met Ronald Esajas, eigenaar van Nomad aan het IJ. Ben jij benieuwd wat hij te zeggen heeft?

We delen binnenkort een leuke testimonial video. Stay tuned!

CONCLUSIE

Meer reserveringen genereren via Google Ads campagnes is zeker mogelijk. Houd er wel rekening mee dat elk restaurant anders is. Campagnes die goed werken voor Nomad, werken misschien toch niet zo goed voor jouw restaurant. Een campagne bouwen op een zoekwoord zoals ‘vegan fine dining’ is natuurlijk niet relevant voor een steakhouse.

Daarom zeggen wij ook altijd: ‘Testen, testen en nog eens testen’!

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. De realiteit is dat steeds meer horecaondernemers hier minder tijd of zelfs geen tijd voor hebben. Het zou natuurlijk jammer zijn om zo’n kans te laten liggen. Wil jij meer voor je restaurant doen op online gebied?

Laten we dan een bakkie doen om te laten zien hoe een samenwerking eruit zou kunnen zien!

Meer weten over dit onderwerp?

Ontdek hoe wij jouw restaurant op online gebied kunnen verbeteren met één van onze specialisten. Maak vandaag nog een vrijblijvende afspraak.

Jij offline, wij online

Meer gasten? Let's go! 🚀

Laat van je horen en proef hoe wij jouw horecamerk naar het hoogste niveau tillen!

Laat van je horen en proef hoe wij jouw horecamerk naar het hoogste niveau tillen!

1
💭
2
Last Page

1. Wat wil je nou?

2. Dit gaan wij voor je regelen

3. Laat je contactgegevens achter

Contactvoorkeur

Vacature - UX/UI Design (Stage)

Ben jij een creatieve duizendpoot met oog voor design én gebruiksvriendelijkheid? Zoek je een plek waar je je skills kunt aanscherpen en echt impact kunt maken?

Dan hebben wij dé stageplek voor jou!

Over The Pixel Bakery

Ben je op zoek naar het ideale bedrijf om je vaardigheden in de praktijk te brengen en te verbeteren? Een plek waar je klaargestoomd wordt voor je toekomst na je studie? Zoek niet verder! The Pixel Bakery biedt je de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen in een inspirerende omgeving. Wij zijn op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Als UX/UI Design Stagiair(e) werk je mee aan uiteenlopende projecten, van wireframes tot pixel-perfect designs. Je draagt bij aan de (her)ontwikkeling van websites, apps en digitale producten die niet alleen mooi zijn, maar ook écht goed werken.

Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:

Herken jij jezelf hierin?

Wat wij bieden

🚀 Solliciteer direct!

Klaar om je creatieve skills te laten zien? Stuur je motivatie, cv en (een greep uit) je portfolio naar stage@thepixelbakery.nl en vermeld “Stage UX/UI Design” in het onderwerp.

Of heb je nog vragen? Slide gerust in onze inbox!

The Pixel Bakery – Let’s bake some pixels together.

Vacature - Accountmanager

Wie ben jij?

Jij bent een accountmanager met sales ervaring, en heb kennis over digitale diensten. Daarnaast heb je affiniteit met restaurants en restauranthouders. Klanten acquireren en bouwen aan klantrelaties geeft jou energie. Je hebt een grote dosis ondernemerschap, herkent commerciële kansen en benut deze.

Je begeeft je als accountmanager in de frontlinie van ons team. Het signaleren van kansen en aantrekken van nieuwe prospects zit in je aard en daarnaast je weet hoe je klanten kunt betrekken bij ons bureau en hoe je een deal moet sluiten.

Het is jouw lust en leven om klanten blij te maken. Je hebt een aangeboren interesse in de business van de klant en wilt niks liever dan moderne technieken inzetten om die business te laten groeien. Intussen schakel je moeiteloos met je collega’s die met jouw briefing aan de slag gaan.

Je viert graag successen met de klant en met jouw directe collega’s, maar moeilijke vraagstukken of gesprekken ga je niet uit de weg. Je staat voor je klant, én voor The Pixel Bakery.

Verder herken jij je in de volgende eigenschappen

Wat wij bieden

🚀 Solliciteer direct!

Klaar om je creatieve skills te laten zien? Stuur je motivatie, cv en (een greep uit) je portfolio naar hello@thepixelbakery.nl en vermeld “Vacature Accountmanager” in het onderwerp.

Of heb je nog vragen? Slide gerust in onze inbox!

The Pixel Bakery – Let’s bake some pixels together.

Vacature - Web development (Stage)

Ben jij technisch onderlegd en heb je gevoel voor design? Wil jij je ontwikkelen tot een allround webdeveloper met skills in WordPress, page builders én front-end basics?

Dan hebben wij dé stageplek voor jou!

Over The Pixel Bakery

Ben je op zoek naar het ideale bedrijf om je vaardigheden in de praktijk te brengen en te verbeteren? Een plek waar je klaargestoomd wordt voor je toekomst na je studie? Zoek niet verder! The Pixel Bakery biedt je de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen in een inspirerende omgeving. Wij zijn op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Als Web Development Stagiair(e) werk je mee aan het bouwen en optimaliseren van websites voor verschillende klanten. Je leert werken met diverse tools, van page builders tot custom code, en zorgt ervoor dat onze sites er niet alleen strak uitzien, maar ook razendsnel en gebruiksvriendelijk zijn.

Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:

Herken jij jezelf hierin?

Wat wij bieden

🚀 Solliciteer direct!

Klaar om je creatieve skills te laten zien? Stuur je motivatie, cv en (een greep uit) je portfolio naar stage@thepixelbakery.nl en vermeld “Stage Web development” in het onderwerp.

Of heb je nog vragen? Slide gerust in onze inbox!

The Pixel Bakery – Let’s bake some pixels together.